חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

טיול בלתי נשכח בפורטוגל עם ילדה בת 4: סיכום מפורט

במהלך השנה האחרונה, פסח הביא עמו הזדמנות נהדרת לטיול משפחתי בפורטוגל. אחרי הרבה שאלות ותהיות שהופנו אלינו בנוגע ליעד זה, החלטתי לחלוק את חוויותינו המדהימות מהטיול בן 21 הימים שלנו בפורטוגל, ולספק המלצות ורעיונות למי שמתכנן טיול דומה.

הרכב משפחתי ותכנון הטיול

הטיול שלנו כלל זוג הורים וילדה בת 4, שהורגלת לטיולים לא שגרתיים ולכן הקצב שלנו מתאים גם לזוגות ללא ילדים. התכנון היה הרגע האחרון, כשלושה שבועות לפני פסח, מה שהוביל אותנו לחפש חברות לאו קוסט שמגיעות לפורטוגל. כך נראתה הטיסה שלנו: בהלוך טיסה לליון עם יממה שם, וממנה טיסה לליסבון. בחזור, טיסה מליסבון לגדנסק, יום וחצי בגדנסק, ומשם חזרה לארץ. עלות שלושת הכרטיסים הגיעה ל-850 דולר, כולל מזוודה אחת ובחירת מושבים בחלק מהטיסות.

כלי התכנון: אינסטגרם וגוגל מפס

אינסטגרם

לרוב המדינות יש עמודים רשמיים ועמודים שונים לפי נושאים. יש בלוגרים שמטיילים ומספקים המלצות על מקומות לינה, מסעדות מגניבות וספוטים לצילום. בפורטוגל נעזרתי בעמודי אינסטגרם כמו super_portugal ו-wonderlust.portugal.

גוגל מפס

בגוגל מפס, ניתן לשנות את התצוגה לתמונות ולמצוא מקומות פחות מתויירים אך יפהפיים. כך, לאחר תהליך שלוקח זמן אך משתלם, קיבלנו מסלול טיול מותאם אישית להעדפות שלנו.

המסלול שלנו

היום הראשון: הגעה לאלגרבה

הטיסה הגיעה בערב, ומיד יצאנו דרומה לאלגרבה, לכיוון העיר אלבופיירה. שם הזמנו שני לילות בכפר נופש, שלא היה להיט, אך סביר לשינה בעלות של 52 יורו עבור שני לילות.

היום השני: מערות בנג'יל וכף סאו וינסנטה

ביום השני יצאנו לטיול במערות בנג'יל. מכיוון שלא הזמנו כרטיסים מראש, נאלצנו להמתין לסבב הבא של האוניות. העלות לטיול במערות היא 20-25 יורו לאדם. מזג האוויר לא אפשר הורדה במערה, אך הנוף היה מרהיב. משם נסענו לכף סאו וינסנטה, הנקודה הדרום-מזרחית ביותר של אירופה, לפיקניק עם נוף לאוקיינוס. את השקיעה ראינו בלגוש, במקום הנקרא Ponta da Piedade, נוף מדהים ושקיעה מרהיבה.

היום השלישי: נסיעה צפונה וטומר

ביום השלישי נסענו צפונה עם עצירה בטומר, לביקור במנזר המפורסם Convento de Cristo. משם המשכנו לפארק Serra da Estrela וישנו בבונגלו באתר קמפינג. הנוף היה קסום והלינה חווייתית.

היום הרביעי והחמישי: דרך פארק Serra da Estrela ופורטו

המשכנו דרך הפארק עם עצירות ב-Foz de Egua, Sabugueiro, Torre, Manteigas, גשר Misarela ותצפית Pedra Bela. ב-Torre פגשנו שלג וב-Pedra Bela נהנינו מהנוף. לינה נוספת הייתה ב-Ucanha. פורטו הייתה התחנה הבאה, בה בילינו יום וחצי.

פורטו

בפורטו ביקרנו במספר מקומות מעניינים: חנות הספרים המפורסמת של הארי פוטר Livraria Lello, תחנת הרכבת Sao Bento וגשר Dom Luis. למרות ההמלצות על Chapel of Senhor da Pedra, לא הספקנו להגיע לשם.

Costa Nova do Aveiro ו-Luso

המשכנו ל-Costa Nova do Aveiro, עיירה קטנה עם בתים צבעוניים, ולינה ב-Luso במלון המומלץ Vila Duparchy. מקום מקסים באמצע היער, קרוב ליער Bussaco.

Obidos ו-Sintra

ב-Obidos, עיירה עם חנויות מזכרות רבות, בילינו זמן קצר והמשכנו ל-Sintra. רכשנו כרטיסי כניסה מראש ל-Pena Palace והתחלנו את הסיור ב-Quinta da Regaleira, אתר יפהפה עם פחות אנשים בבוקר.

ליסבון

בליסבון החלטנו להתרכז בנוף העירוני, יין ואוכל. מתחם LX Factory היה חוויה מעניינת, עם חנויות, מסעדות ופאבים. שוק האוכל Time Out Market היה מקום נפלא לטעום מכל מיני מאכלים. מסעדת a cevicheria הציעה דגים ופירות ים מצוינים, ו-Embaixada LX הייתה מתחם מעצבים מקומי ששווה ביקור. ארוחות בוקר נהדרות מצאנו ב-Flora & Fauna וב-Bowls & Bar.

טיפים כלליים

תחבורה

כדאי להשכיר רכב כדי להגיע לכל המקומות היפים. הנסיעה היא חלק מהחוויה והנוף עוצר נשימה.

לינה

הממוצע ללילה הוא כ-50 יורו, כאשר ליסבון ופורטו יקרות יותר. מומלץ לבדוק כפרי נופש ובתי מלון קטנים.

אוכל

אנחנו אוהבים יין וגבינות, ולכן עשינו קניות בסופר כדי לשתות בבית. ממוצע הארוחות היה כ-25-35 יורו לארוחה משפחתית, כולל שתייה וקינוחים.

אטרקציות

אטרקציות בפורטוגל הן במחירים סבירים. לא תמיד היקרות ביותר הן הטובות ביותר. כדאי לבדוק מראש ולהזמין כרטיסים לאתרים הפופולריים כדי לחסוך זמן ועצבים.

מזג האוויר

מזג האוויר יכול להשתנות במהירות. כדאי לבדוק תחזיות ולהיות מוכנים לשינויים בתוכניות.

סיכום

פורטוגל היא מדינה מדהימה ומגוונת, שמציעה נופים מרהיבים, ערים מעניינות ואטרקציות לכל המשפחה. למרות הזמן הקצר שהיה לנו, הצלחנו לראות ולעשות המון. אנחנו בהחלט מתכוונים לחזור ולחקור עוד מהפינות הנסתרות והיפות של המדינה הזו.

Telegram

רוצה לחזור למשהו ספציפי?

חוויה בחו"ל מתחילה כאן

error: Content is protected !!