חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

השנה החלטנו לצאת לטיול משפחתי בסלובניה, האחות הקטנה של אוסטריה, עם קמצוץ ימים גם באיטליה ובאוסטריה. הטיול שלנו נערך בין התאריכים 3-20 ביוני 2023, ונמשך 16 ימים מלאים. בהרכב שלנו: זוג ובת בת 9.5. הטיול כלל חוויות טבע מרהיבות, עיירות ציוריות, וטירות מרשימות.

Powered by GetYourGuide

ההכנות והטיסות

טסנו עם חברת ריינאר (Ryanair) לוינה. את הכרטיסים קנינו באוקטובר והם עלו כ-615 יורו, כולל 3 מזוודות גדולות. הטיסה הלוך נדחתה בשעתיים נוספות באפריל, ונחתנו שלוש שעות מאוחר יותר מהמתוכנן. הרכב שכרנו כרגיל מחברת אויס, עם הנחה לכרטיס Max עסקי.

מסלול הטיול

יום 1: פטוי ומריבור

התחלנו את הטיול בעיירה פטוי (Ptuj), עיירה עתיקה ויפה קרובה למריבור. טיילנו שם כמעט לבד ונהנינו מאוד מהשקט והיופי. אחרי כמה שעות בפטוי, חזרנו למריבור, שם טיילנו במרכז העיר, אך הרגשנו שהעיר סתמית ולא מרתקת במיוחד. מזג האוויר השתנה מחום לגשם, מה שהגביל את הטיול שלנו בפארק העירוני של מריבור.

יום 2: מרכז מבקרים במפעל שוקולד ושופינג

יום גשום במיוחד, ולכן נסענו למרכז המבקרים במפעל שוקולד זוטר (Zotter) באוסטריה. המפעל מציע סיור מרתק עם טעימות שוקולד רבות. לאחר מכן נסענו לשופינג בקניון במריבור, כדי להעביר את הזמן ולהימנע מהגשם.

יום 3: טירת קלייה וסבניצה

נסענו לטירת קלייה (Celje), שם טיילנו כמעט לבד. הטירה מציעה חוויה מיוחדת עם נופים יפים. המשכנו לטירת סבניצה (Sevnica) וקיבלנו סיור פרטי באנגלית. הסיור היה מרתק ולמדנו הרבה על ההיסטוריה של המקום.

יום 4: וליקה פלנינה ואגם פלנסרקו

עזבנו את מריבור ועברנו ללובליאנה. נסענו לוליקה פלנינה (Velika planina), עלינו ברכבל גונדולה והתחלנו לטפס ברגל כי רכבל הכיסאות היה בשיפוצים. הנוף מלמעלה היה מדהים ובילינו שם כ-4 שעות. לאחר מכן המשכנו לאגם פלנסרקו (Planšarsko), עוצר נשימה ביופיו.

יום 5: מערת פוסטוניה ומצודת פרדיאמה

נסענו למערת פוסטוניה (Postonja) ולמצודת פרדיאמה (Predjama). המערה מרשימה מאוד ומיוחדת. גם הטירה מיוחדת ומציעה אודיו גייד במגוון שפות. חזרנו ללובליאנה והסתובבנו בעיר. עלינו ברכבל לטירה, אך המוזיאון לא היה מרתק במיוחד.

יום 6: פיראן וטריאסטה

נסענו לעיירה פיראן (Piran), עיירה ים תיכונית מהממת בגבול עם איטליה וקרואטיה. משם המשכנו לטריאסטה באיטליה, אך נתקלנו בפקקים ובעיות חניה. ביקרנו בארמון מיראמרה (Miramare) המקסים על שפת הים.

יום 7: סטנז'ל ומערות שקוציאן

התחלנו את היום בעיירה העתיקה סטנז'ל (Štanjel), עיירה ציורית עם גנים יפים. משם המשכנו למערות שקוציאן (Škocjan), מערה עם נהר תת קרקעי מרשים. בשל מזג האוויר הגשום, בחרנו במסלול יציאה קצר.

יום 8: גנים בוטניים ושקופיה לוקה

ביקרנו בגנים הבוטניים ארבורטום (Arboretum Volčji Potok) ליד לובליאנה. הגנים מציעים מגוון רחב של צמחים, חממת פרפרים וגן שעשועים גדול. לאחר מכן נסענו לעיירה שקופיה לוקה (Škofja Loka) לסיבוב קצר.

יום 9: דרך פנורמית סולקאבה, לוגרסקה דולינה ומפל רינקה

עברנו מלובליאנה לבלד. נסענו דרך הדרך הפנורמית סולקאבה (Solčava), נהנינו מהנופים המרהיבים וירדנו ללוגרסקה דולינה (Logarska dolina) עד למפל רינקה (Rinka). עצרנו גם באגם פלנסרסקו (Planšarsko) לצילומים קצרים.

יום 10: אגם בלד

התחלנו את היום בטיול רגלי מסביב לאגם בלד. שטנו לאי בלד והעלייה לתצפית אוסוזניצ'ה (Mala Osojnica) הייתה מאתגרת, במיוחד לאחר גשמים. הביקור באי ובמגדל הפעמון לא היה מרשים במיוחד.

יום 11: שמורת מוסטניצה קוריטה ומפל סביצה

טיילנו בשמורת מוסטניצה קוריטה (Korita Mostnica), מסלול מהמם עם נוף מרהיב. לאחר מכן נסענו למפל סביצה (Savica) וטיפסנו כ-500 מדרגות כדי להגיע למפל.

יום 12: יום אגמים

ביקרנו בשמורת זלנצ'י (Zelenci), אגם פרידל (Predil) ואגמי פוזין (Fusine) באיטליה. סיימנו את היום באגם יאסנה (Jasna) הקטן והחמוד.

יום 13: ערוץ וינטגר וטירת בלד

התחלנו את היום בערוץ וינטגר (Vintgar) ולאחר מכן ביקרנו בטירת בלד. התצפית מהטירה מרהיבה, אך המוזיאון עצמו פחות מעניין.

יום 14: ערוץ טולמין ומעבר ורשיץ

נסענו לערוץ טולמין (Tolmin) ולתצפית על מפל בוקה (Boka). המשכנו למעבר ורשיץ (Vršič Pass) ונהנינו מהנופים המדהימים.

יום 15: רכבל להר ווגל ואגם בוהיני

עלינו ברכבל להר ווגל (Vogel) וטיילנו בסביבה. לאחר מכן ביקרנו באגם בוהיני (Bohinj) ובמפל פריצניק (Peričnik).

יום 16: טירת הרברשטיין ואוסטריה

עזבנו את בלד ונסענו לטירת הרברשטיין (Herberstein) באוסטריה. הטירה משולבת עם גן חיות ומציעה סיורים מודרכים. לאחר מכן נסענו למלון בעיירת הימברג כדי להעביר שם את הלילה האחרון של הטיול.

סיכום

סלובניה היא יעד מצוין לטיול משפחתי. הטבע המרהיב, העיירות הציוריות והטירות המרשימות הופכים את החוויה לבלתי נשכחת. אם אתם מחפשים יעד מרתק ושונה מהרגיל, סלובניה היא הבחירה המושלמת.

Telegram

רוצה לחזור למשהו ספציפי?

חוויה בחו"ל מתחילה כאן

error: Content is protected !!